första blogginlägget - elin

känner att de är dags att komma tillbaka till bloggvärlden, igen. 
Men denna gång har jag dragit med mig therese också, så nu kanske det ska bli lite mer fart i de hela. 

Tänkte i alla fall börja med en liten uppdatering om mitt läge.
Jag går fortfarande kvar på Nordviks naturbruksgymnasium i kramfors, och trivs faktiskt bättre och bättre så jag blir kvar här även till hösten och går då planerat även ut om två år här. 
Kommer hem till delsbo på lov och vissa helger, på loven har jag hitills haft med mig min ponny Tilly hem varje gång och på helgerna har jag varit uppe hos johanna på skogssjö hästgård och hjälpt henne med ponnyerna lite, tävlade även en ponny förra veckan som står hos henne, Zoefy.


Om två veckor får jag sommarlov, vilket jag faktiskt inte alls ser fram emot om jag ska vara helt ärlig. 
Att bo 20 mil ifrån sin skolla har sina för och nackdelar, men de flesta är faktiskt nackdelar. 
Alla nya vänner bor ju som närmast i sundsvall ungefär, visst, inte svårt att hälsa på men jobbigt när man är van att ha alla samlade i samma korridor ungefär. 
Tilly åker även till fodervärd om två veckor vilket nu inte alls känns bra. 
Det är absolut inte för att jag tvekar på fodervärlden för detta har jag önskat sedan första planerna på att sälja henne kom upp, jag vet att hon kommer få de kanonbra och jag kan känna mig lugn, men det börjar bli väldigt jobbigt. 

På skolan har vi nu APU veckor vilket är praktik, fast vi har de på skolan, ridläger skulle man kunna kalla de. 
Nu på senaste tiden har jag ridigt Camprill rätt mycket, en ny häst som är lite speciell, men när man väl hittar knapparna är han superfin! 
Det var tänkt att jag skulle haft honom på en höjdhoppsuppvisning som jag och tre til ska vara med på i morgon när skolan har öppethus, men vi fick lite problem och nu är han även halt tyvär. 
Men i stället ska jag rida den senaste snyggingen, Nimbus Tau. 
helkär måste jag nog säga, stor men riktigt fin, så det ska bli rätt kul med hoppningen imorgon. 
Första gången jag satt på honom var igår och vi övade lite inför morgondagen, sista hindret låg runt 130cm, som många vet har jag ju en liten höjdrädsla, men ja, med honom var detta helt okej och känner jag Elena rätt blir det nog några cm högre imorgon om allt flyter som de ska.. 


Så från och med nu kommer jag igen att blogga om vardagen, dom närmaste två veckorna kommer spenderas med min finaste tuffs. man ska ta vara på tiden.

Kommentarer
Postat av: Anna E

hur kommer du göra i sommar, har du någon ny på g, storhäst eller kanske någonting annat? :)

2011-06-12 @ 16:53:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!